wtorek, 2 grudnia 2014

Wegański piernik z suszonymi śliwkami i polewą czekoladową

Tym razem mam dla Was przepis na wegański piernik. Przepyszne ciasto ! Z suszonymi śliwkami (nie pomijajcie tego składnika ! :)) i polewą czekoladową (też nie radzę pomijać:P jest pyszna i świetnie zgrywa się z tym ciastem !). Zdecydowanie polecam ją nawet wykonać w większej ilości ! :)


Powiem Wam szczerze, że nie wierzyłam do końca, że ten wypiek mi się uda. Dopiero po kilku minutach od pieczenia, gdy widziałam jak zaczyna rosnąć w keksówce zaczęłam myśleć, że coś z tego wyjdzie !! :))


Wersja youtube'owa:

Składniki (ciasto):
-200 g mąki pszennej pełnoziarnistej
-120 g syropu z agawy
-40 g oleju rzepakowego
-zaparzona wcześniej i wystudzona kawa (5 g kawy parzonej+150 g wody)
-10 g gorzkiego kakao
-30 g przyprawy do piernika
-pół łyżeczki sody oczyszczonej
-100 g suszonych śliwek
-średnie jabłko ( u mnie szara reneta)

Polewa:
-20 g oleju kokosowego
-10 g kakao
-3 tabletki słodzidła

Przygotowanie (ciasto):
Do miski wsypujemy mąkę, dodajemy do niej kakao, sodę oraz przyprawę do piernika i mieszamy wstępnie.
Jabłko kroimy na pół, wydrążamy gniazda nasienne, następnie ścieramy na mus na tarce, dodajemy do suchych składników
Śliwki kroimy na mniejsze kawałki i dodajemy je do miseczki.
Dolewamy syrop z agawy, olej oraz kawę i dokładnie mieszamy.
Tak przygotowaną masę przekładamy do niewielkiej keksówki i wyrównujemy ją. Jeśli jest problem z wyrównaniem masy (ciasto jest troszkę lepkie), to można lekko zmoczyć łyżkę w wodzie i wyrównać taką lekko zmoczoną.
Na koniec upuszczamy keksówkę z ciastem z niewielkiej wysokości kilka razy tak, aby ciasto się dobrze "ubiło", a piernik po upieczeniu nie miał w środku żadnych pustych dziur.
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i pieczemy do suchego patyczka- trwa to minimum godzinę, przynajmniej w przypadku mojego piekarnika.
Ciasto studzimy i zabieramy się za polewę.

Polewa:
Olej kokosowy rozpuszczamy w kąpieli wodnej, dodajemy do niego słodzidło oraz kakao i mieszamy. Odstawiamy do lekkiego zgęstnienia i polewamy nim ciasto

Wartości odżywcze (całość):
1930 kcal
36 g białka
276 g węglowodanów
66 g tłuszczu

Wartości odżywcze (1 z 12 kawałków):
163 kcal
3 g białka
23 g węglowodanów
5,5 g tłuszczu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz