wtorek, 13 stycznia 2015

Pyszna, zdrowa domowa pizza

Dziś chciałam Wam pokazać, jak zrobić mega smaczną i za razem zdrową pizzę. Pokazuję Wam taką wersję dodatków, jaką ja lubię najbardziej, czyli ser, szynka, pieczarki, ale oczywiście dodatki według uznania. Do tego cienkie ciasto z mąki żytniej.
Pizzę mogą zrobić osoby nie posiadające wałka, czy stolnicy, więc jest ona bardzo, bardzo prosta w wykonaniu.
Wersja youtube'owa:


Składniki na ciasto:
-240 g mąki żytniej
-35 g drożdży świeżych
-10 g oleju rzepakowego
-ciepa woda
-5 g cukru
-sól
Dodatki dowolne, a u mnie:
-115 g sera mozzarella (cała kulka)
-100 g szynki w plastrach
-330 g pieczarek
-suszona bazylia

Przygotowanie:
Do mąki dodajemy sól, mieszamy. Do ciepłej wody dodajemy drożdże, zasypujemy cukrem i mieszamy do rozpuszczenia. Zaczyn dolewamy do mąki i mieszamy łyżką ciasto, a następnie przechodzimy do jego zagniatania, ewentualnie w trakcie wyrabiania dolewając ciepłą wodę. Wyrabiamy porządnie przez kilka minut, aż ciasto zacznie odchodzić od dłoni i będzie jednolite, sprężyste. Wtedy to przykrywamy je ściereczką i odstawiamy do podrośnięcia. 
Zabieramy się za przygotowanie dodatków. Pieczarki ścieramy na tarce, lub kroimy, mozzarellę również ścieramy lub kroimy w plastry- jak kto woli. 
Wyrośniętym już ciastem wyklejamy naszą blachę wyłożoną papierem do pieczenia- ja zrobiłam to zwyczajnie dłonią. Odstawiamy w ciepłe miejsce na kilka minut, aż lekko podrośnie. Następnie wykładamy na nie nasze dodatki- ser, posypujemy bazylią,  później szynkę, pieczarki i wstawiamy gotową pizzę do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. Pieczemy około 10-15 minut. 

Gotowe ! Pizza jest przepyszna i prosta w wykonaniu, toteż jak zwykle polecam Wam jej wykonanie. Ja swoją podzieliłam na 3 spore części, ale można spokojnie podzielić na dużo więcej mniejszych. 
Smacznego ! :)

Wartości odżywcze (całość):
1360 kcal
73 g białka
162 g węglowodanów
40 g tłuszczu

Wartości odżywcze (1 z 3 dużych porcji):
453 kcal
24 g białka
54 g węglowodanów
13 g tłuszczu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz